Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Emelie Karlsson - 13 oktober 2011 20:44

Åhh det är super kallt, jag har tänt ljus nu och krypit ner under en mysig filt så nu hoppas jag att dte blir varmt snart. Annars så sitter jag och kollar på drömmen om ett barm, riktigt intressant och jag blir alldeles rörd. Jag vet själv inte vad jag skulle göra om inte jag kan få egna barn, min största dröm är att få en lycklig familj. Men det lär ju visa sig när det väl är dax. Har även också avnjutit en super god middag pasta med gorgonzolasås och en friks sallad, super gott.


Nu ska jag och älsklingen gå på en kvälls promenad med Ville och sedan ska vi mysa framför en bra film, vi ses så sällan nu när han jobbar så mycket. Så man får passa på när man har tid! :)


 

Av Emelie Karlsson - 13 oktober 2011 14:39

Klev upp vid 10 idag, åt frukost och fixade till mig och sedan gick jag en långis med Ville och efter det så bärde det av till banken. På banken pratade vi om framtiden, sparande och andra ekonomiska frågor, så fort jag får ett jobb ska jag börja spara till min pension och till en buffert. Vi bestämmde oss att jag inte skulle börja spara något än eftersom jag inte har en fast inkomst och därför var det bättre att jag väntade med det. Vi pratade även om olika försäkringar, lån och så. Det var jätte spännande och inspererande, jag ska verkligen pensionspara mycket så jag kan göra exakt vad jag vill när jag bli gammal, inte bara sitta hemma och kolla in i väggen. Kändes som att vuxenpoängen bara ramlade in när jag satt där, haha.


Nu sitter jag hos flippen och nördar vid varsin data, små sneglar också på så mycket bättre. Men nu ska jag få filip att göra något, :)


Hörs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om min vardag, enjoy! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards